Brodalen

Ditt eget fel om du blir våldtagen

Kategori: Allmänt

415912-156

Normalt sätt så brukar jag inte störa mig på att folk tycker och tänker saker. Det brukar tända till först när tanke går över i handling. Men nu jävlar börjar jag fundera på om det inte är dags att uppmana till handling.
Enligt en undersökning som Amnesty har gjort så tycker var fjärde ungdom mellan 15-25 att man får skylla sig själv om man blir våldtagen. Här borde fan siffrorna peka på noll vare sig kvinnan klär sig utmanande, går naken, är full eller skriker "knulla mig i röven för helvete" och böjer sig framåt. Jag tar kvinnan som exempel då det sällan är män som får stock i röven av skidmask-prydd gärningsman/kvinna.


Hur fan har det gått så satans fel att ungdomar tycker så här. Jag skulle i och för sig vilja se en siffra på frågan: "Har du själv ett ansvar för om du blir våldtagen" istället för "har kvinnan själv ett ansvar för om hon blir våldtagen". Jag gissar att siffrorna skulle vara förbannat annorlunda då. Och det skulle väl på sätt och vis betyda att andra inte är värda ett skit betraktarens ögon. Härligt sammhälle vi lever i.


Det tråkiga med det hela är ju att en persons tanke lätt smittar av sig, så om en person tycker att det är kvinnan som får skylla sig själv om hon blir våldtagen så kan deras uppfattning sprida sig till polarna om man är i den där jag-har-ingen-egen-vilja-åldern. Så jag skulle inte bli förvånad om dessa siffror ökat om ett par år.
Lösning, ja du.. uppfostra era barn för helvete.
En mer drastisk lösning är väl att få tag på personerna bakom dessa uppfattningar och våldta arslet av dom i 3 dygn och sen ställa samma fråga igen. Troligtvis så ändrade dom uppfattning redan efter 1 dygn, men man kan aldrig vara för säker....

KOMMENTARER:

  • Mie säger:
    2008-05-02 | 08:36:16
    Bloggadress: http://www.josign.blogg.se

    Dom enda som får skylla sig själva är de som svarat att
    man får skylla sig själv, - när det händer dom!

Kommentera inlägget här: